תנאים כלליים למתן שירות ללקוחות (טיפולים תרמיים ותהליכים)
תנאים כלליים למתן שירות ללקוחות (טיפולים תרמיים ותהליכים)
- הגדרות:
“האתר” – אתר האינטרנט של עשות, בכתובת http://www.Ashot.co.il
“העבודה” – המוצרים ו/או השירותים ו/או העבודה ו/או הידע שהלקוח הזמין מעשות.
“הזמנה” או “הסכם” – מסמך רשמי, החתום ע”י הלקוח, במסגרתו הלקוח הזמין עבודה מעשות, לרבות כל הנספחים השונים המהווים חלק מאותו מסמך, והכל בהתאם להצעת המחיר שעשות הוציאה ללקוח.
“החברה” או “עשות” – עשות אשקלון תעשיות בע”מ.
“הלקוח” – כל אדם ו/או גוף המתקשר עם עשות בהזמנה ו/או בהסכם לביצוע עבודה ע”י עשות.
“הצעת מחיר” – מסמך רשמי החתום ע”י נציג מוסמך של עשות, אשר על בסיסו הלקוח הוציא לעשות את ההזמנה ו/או ההסכם.
“תנאים כלליים” – התנאים המפורטים להלן, הניתנים לשינוי ע”י החברה בכל עת לפי שיקולה הבלעדי.
- התחייבויות הלקוח:
הלקוח מצהיר ומתחייב כי אין כל מניעה חוקית, חוזית או אחרת להתקשרותו עם עשות, וכי יש לו את כל המקורות הנדרשים לשם עמידה בהתחייבויותיו הכספיות כלפי עשות כאמור בהצעת המחיר ובהזמנה/הסכם (להלן ביחד: “הזמנה”), אשר הוצאו על בסיסה. למען הסר ספק, הוצאת הזמנה ע”י הלקוח לעשות, תהווה ראיה מכרעת לקבלתה ואישורה של הצעת המחיר ע”י הלקוח, על התנאים המופיעים בה, לרבות תנאים כללים אלה.
הלקוח מצהיר ומתחייב כי התאגד כדין, וכי אין כנגדו הליכים תלויים ועומדים או הליכים צפויים לפירוק, פשיטת רגל, רה-ארגון, כינוס נכסים, הסדר חוב או הליך דומה. בכל מקרה של שינוי ו/או צפי לשינוי בעניין זה, הלקוח מתחייב לעדכן את עשות בהזדמנות הראשונה, שאחרת יהיה בכך משום הפרת הסכם יסודית כלפי עשות. בכל מקרה שבו הלקוח החל, מרצון או שלא מרצון, הליך של פירוק, פשיטת רגל, כינוס נכסים או הליך דומה, יהיה הדבר משום הפרת הסכם יסודית של הלקוח כלפי עשות, אשר יקנה לה את הזכות לבטל את כל ההסכמים וההזמנות מול הלקוח, באופן מיידי, מבלי לגרוע מזכויותיה של עשות להיפרע מהלקוח על כל ההתחייבויות שלו כלפיה ו/או על כל הנזקים שנגרמו לה בשל הפרתו של הלקוח את ההזמנה.
מבלי לגרוע מהאמור, הלקוח מתחייב לעמוד בכל ההתחייבויות בהן התחייב במסגרת ההזמנה, ולשאת בכל התשלומים בהתאם למועדים שנקבעו בהזמנה.
- מידע ומסמכים נלווים
הלקוח אחראי לצרף להזמנה את כל המידע והמסמכים הרלוונטים לביצוע העבודה, לרבות שרטוטים מדוייקים, משקלים, דרישות, פירוט אודות חומר הגלם, תקני עבודה נדרשים וכל יתר המידע והנתונים הנדרשים לשם ביצוע העבודה.
כל מידע שלא פורט היטב במסגרת ההזמנה, יושלם על ידי עשות על פי שיקול דעתה הבלעדי, וללקוח לא תהיה כל טענה כלפי עשות בעניין.
- חומרי הגלם לעבודה
בכל מקרה שבו העבודה שהוזמנה מעשות צריכה להתבצע תוך שימוש בחומר גלם שמסופק ע”י הלקוח, הלקוח יהיה האחראי הבלעדי לאיכות חומר הגלם, וידאג לספק אותו לעשות כשהוא נקי מפגמים, ומוכן לביצוע העבודה.
הלקוח מבין ומצהיר כי עשות אינה אחראית על טיב חומר הגלם ואיכותו, וכי עשות אינה מתכוונת לערוך בדיקות תאימות ו/או איכות לחומר הגלם בטרם ביצוע העבודה.
בכל מקרה שבו חומר הגלם שסופק יתברר כפגום באופן מלא או חלקי, עשות לא תהיה אחראית לנזקים שייגרמו לחומר הגלם במסגרת ביצוע העבודה.
מבלי לגרוע מהאמור, בכל מקרה עשות לא תהיה אחראית לנזק שייגרם לכל חומר גלם שהועבר אליה, מעבר לסכום ההזמנה, כשסכום זה יהווה את תקרת האחריות הכוללת שלה כלפי כל נזק שייגרם ללקוח ו/או לחומרים ו/או למוצרים שהעביר, מכל סיבה שהיא.
- תוצרי העבודה:
תוצרי העבודה יסופקו ללקוח במועדים ובאופן בהתאם לתנאי ההזמנה, ובלבד שתנאים אלה תואמים את הצעת המחיר שעשות הוציאה ללקוח קודם לכן.
מבלי לגרוע מהאמור לעיל בדבר אחריותה המוגבלת של עשות, קבלת תוצרי העבודה ע”י הלקוח תשמש הוכחה מכרעת, כי היו בעלי איכות טובה ומתאימה להזמנה ולדרישות הלקוח, אלא אם כן הודיע הלקוח אחרת תוך 3 ימים מיום קבלת התוצרים לידיו, והמציא תוך תקופה זו הוכחות לביסוס טענתו.
- תשלום ופיגורים:
תשלום הלקוח לעשות בגין העבודה ייעשה במועדים ובאופן בהתאם לתנאי ההזמנה, ובלבד שתנאים אלה תואמים את הצעת המחיר שעשות הוציאה ללקוח קודם לכן.
מבלי לגרוע מכל סעד אחר שהחברה זכאית לו, כל תשלום אשר לא ישולם ע”י הלקוח לעשות במועדו ובמלואו, יישא ריבית פיגורים והוצאות גביה החל במועד שבו היה אמור להשתלם ועד למועד התשלום בפועל. לעניין זה, ריבית פיגורים היא ריבית הפיגורים הנהוגה בחשבונות חח”ד במועד הרלבנטי בבנק לאומי לישראל בע”מ בתוספת הוצאות גביה בשיעור של 1% מסכום הפיגור.
בכל מקרה שבו יחל טיפול משפטי בחוב של לקוח לעשות, לרבות משלוח מכתבי התראה לרבות מכתבי התראה החתומים על ידי עורך דין של החברה או מטעמה, יתווספו לחיובים כל ההוצאות הכרוכות בפעולות שיינקטו לגביית החוב. בנוסף ומבלי לגרוע מהאמור לעיל, הלקוח יישא בהוצאות בהן תחויב החברה במסגרת פעולות אכיפת התשלום ו/או הטיפול המשפטי.
אין באמור כדי לגרוע מזכות החברה לגבות בנוסף לסכומים הנ”ל, הוצאות ו/או שכ”ט
שייפסקו על ידי ערכאה שיפוטית ו/או שיוסכם עליהם במסגרת הסכם פשרה.
- הפסקת/ביטול עבודה:
החברה רשאית להפסיק באופן מיידי את העבודה, כולה או חלקה, ו/או לבטל את ההסכם עם הלקוח, בכל אחד מהמקרים המפורטים להלן:
- הלקוח לא שילם לחברה תשלום שהוא חב בו בעד עבודה שהוא קיבל מהחברה;
- הלקוח הפר תנאי מהותי בהסכם;
- הלקוח הפסיק את פעילותו העסקית, או שנפתחו נגדו הליכי כינוס נכסים או מימוש שעבוד או שהוטל עיקול על נכסיו/זכויותיו;
- קיימת מגבלה חוקית על המשך מתן השירות;
ככל שלא סוכם אחרת בהזמנה, אזי הלקוח רשאי לבטל את ההסכם, בהודעה מראש ובכתב לחברה, בהתראה של 60 ימים לפחות.
לאחר סיום ההסכם ו/או ביטול העבודה ע”י אחד הצדדים או הפסקתה על ידי החברה, מכל סיבה שהיא, עשות תוציא ללקוח מעת לעת דרישות תשלום בגין כל התשלומים המגיעים לה מהלקוח עד למועד הביטול או עצירת העבודה, לרבות תשלומים בגין מלאי חומרי הגלם לביצוע העבודה, עבודה בתהליך, תוצרים גמורים, רווח סביר והוצאות אחרות שהחברה התחייבה להוציא במסגרת ביצוע העבודה, אשר לא ניתן לבטלן. כמו כן, החברה תהיה רשאית להוציא ללקוח דרישות תשלום בגין הוצאות סבירות שייגרמו לה בשל ביטול ו/או עצירת העבודה, לרבות הוצאות משפט.
הלקוח מתחייב לשלם כל דרישת תשלום כאמור בתוך 14 ימים ממועד קבלת הדרישה. כל סכום שלא ישולם במועד, יישא ריבית בשיעור שיהיה נהוג אותה עת בבנק הפועלים בע”מ, החלה על יתרות חובה בחשבון עו”ש במטבע ישראלי שלא קיימת בו מסגרת אשראי בתוקף, וזאת מהמועד שנקבע לתשלום ועד מועד תשלומו המלא בפועל. הריבית כאמור תתווסף לקרן מדי חודש, ותישא אף היא ריבית בשיעור זהה (ריבית דריבית).
- כוח עליון
כל מקרה בו החברה תהיה מנועה מלקיים מחויבויותיה על פי ההזמנה, בשל כוח עליון (לרבות, ירי טילים, מלחמה, מבצע צבאי, אירוע בטחוני, אסון טבע, חבלה, שריפה, שביתה, מגיפה וכיו”ב), תהיה החברה פטורה מביצוע אותה מחויבות אשר לא ניתן לבצעה בשל הכוח העליון, עד להסרת המניעה. במקרה בו קבוע בהזמנה מועד לביצוע אותה התחייבות, יוארך אותו מועד בפרק זמן השווה לפרק הזמן במהלכו נמשך הכוח העליון. אי קיום ההתחייבות בשל הכוח העליון כאמור, לא תחשב כהפרה של הסכם זה.
החברה תודיע ללקוח ללא דיחוי על התרחשות אירוע הנחזה ככוח עליון, תוך פירוט נסיבות אירוע כוח עליון, ועל סיומו של אותו אירוע.
- שיפוי בגין הפרת זכויות קניין רוחני:
הלקוח מצהיר בזאת כי הוא מחזיק בכל זכויות הקניין הרוחני בקשר לביצוע העבודות האמורות, לרבות אך לא רק, בשרטוטים ותוכניות העבודה שהועברו לעשות במסגרת ביצוע העבודה.
בכל מקרה שבו תעלה טענה ע”י גורם כלשהו בדבר הפרה אפשרית של זכויות קניין רוחני במסגרת ביצוע העבודה, הלקוח מתחייב לשאת בכל העלויות שעשות תאלץ להוציא לשם הגנה על טענה זו. עשות תודיע ללקוח על כל תביעה ו/או דרישה שתוגש נגדה, והלקוח יהיה רשאי לפנות לבית המשפט בבקשה להצטרף כצד לכל הליך אשר יוגש.
בנוסף, הלקוח מתחייב לשפות את עשות, את עובדיה, מנהליה ואנשים הפועלים מטעמה, על כל סכום שיחויבו לשלם בגין טענה של הפרת זכויות קניין רוחני, מכל מין וסוג שהוא, בקשר לביצוע העבודה כאמור. וזאת בתוך תקופה שלא תעלה על 14 ימים ממועד הדרישה לכך מצד עשות ו/או מי מטעמה.
- קיזוז ועכבון:
במקרה שבו הלקוח לא עמד באיזה מההתחייבויות שלו כלפי עשות, עשות תהיה רשאית לעכב ללקוח תוצרים המגיעים לו ו/או כספים אשר ימצאו לזכותו מפעם לפעם בקופת עשות, עד לעמידתו של הלקוח בהתחייבויותיו כאמור. בגין עיכוב כספים כאמור לא תשולם הצמדה ו/או ריבית כלשהי.
הלקוח מוותר בזאת על זכות עיכבון, ככל שזכות זו מוקנית לו על פי דין.
- איסור העברה:
הלקוח אינו רשאי להעביר הסכם ו/או הזמנה, כולם או מקצתם, במישרין או בעקיפין, לאדם או גוף אחר בלא הסכמת עשות בכתב ומראש.
- וויתור:
שום ויתור, הימנעות מפעולה או מתן ארכה הניתנים ע”י צד למשנהו לא ייחשבו כויתור על זכויותיו של אותו צד לפי כל דין או לפי ההזמנה, אלא אם כן ויתר אותו צד על כך במפורש ובכתב. מודגש, כי ויתור כאמור יהיה תקף, אך ורק אם ניתן ע”י מורשי החתימה שחתמו על ההזמנה או על חליפיהם.
- הדין החל וסמכות השיפוט:
אלא אם נאמר אחרת בהסכם או בהזמנה, על הוראותם, ביצועם ופרשנותם, לרבות הוראות מסמך זה, יחולו דיני מדינת ישראל ולבית משפט השלום באשקלון או המחוזי בבאר-שבע (לפי העניין), תהיה סמכות ייחודית לדון בכל סכסוך ו/או מחלוקת ו/או תביעה העשויה להיות מוגשת בקשר להתקשרות הצדדים.
מבלי לגרוע מהאמור, בטרם הגשת תביעה כאמור בקשר להסכם ו/או הזמנה ו/או תנאים אלה, הצדדים מתחייבים לערוך הליך גישור בניסיון לפתור את המחלוקת באמצעות נציג מטעם מנכ”ל עשות מצד אחד, ומנכ”ל הלקוח מהצד השני. ככל והצדדים לא יצליחו להגיע להבנות לאחר הליך זה, הצדדים יפנו למגשר מוסכם בניסיון להגיע להבנות בסיועו. ככל והצדדים לא יצליחו להסכים על מגשר מוסכם, הם יעשו זאת בסיוע של לשכת עוה”ד.
רק לאחר, לפחות, מפגש גישור אחד בהשתתפות המגשר המוסכם, יוכלו הצדדים לפנות לביהמ”ש כאמור. תביעה אשר תוגש ע”י מי מהצדדים מבלי שמוצו הליכי הגישור כאמור לעיל, דינה להימחק על הסף, תוך שהצד המגיש מתחייב לשאת בהוצאות הצד האחר עובר למחיקת התביעה.
- הודעות:
כל הודעה בקשר להתקשרות הצדדים תינתן בכתב ותימסר ביד או בדואר רשום לפי הכתובות הנזכרות בהזמנה. הודעות מטעם עשות הינן בנות תוקף אך ורק אם נחתמו בידי אדם המוסמך לכך על פי זכויות החתימה של החברה.
- סדר עדיפות:
תנאים כללים אלה באים בנוסף לכל הוראה או תנאי אחר המפורט בהצעת המחיר ו/או הזמנה ו/או בהסכם בין עשות ללקוח. בכל מקרה של סתירה ו/או אי-התאמה בין איזה מבין תנאים כלליים אלה לבין תנאי כלשהו במסמך התקשרות אחר בין עשות ללקוח – תגבר ההוראה של תנאים כלליים אלה, אלא אם נאמר מפורשות אחרת בהצעת המחיר ו/או בהזמנה ו/או בהסכם.
- שינוי או עדכון התנאים הכללים:
עשות רשאית לשנות ו/או לעדכן ו/או לגרוע, מעת לעת וללא הודעה מוקדמת, איזה מבין התנאים המופיעים כאן, בהתאם לשיקול דעתה הבלעדי. מובהר, כי כל שינוי כאמור יחול רק לגבי פריטים שיסופקו לאחר המועד בו בוצע השינוי ו/או העדכון הרלוונטי. מחובתו של הלקוח לעקוב מעת לעת אחר השינויים באתר ובתנאים הכללים, ככל שיהיו מעת לעת.
- כללי
החברה רשאית להעביר את זכויותיה ו/ או את חובותיה על פי ההסכם לידי אדם אחר, לפי שיקול דעתה המוחלט.
אם הוראה כלשהי בהסכם זה תימצא על ידי ערכאה מוסמכת כבלתי ניתנת לאכיפה, כל יתר הוראות ההסכם ימשיכו לחול ולחייב את הצדדים.
הוראות הסכם זה אינן יוצרות בין הלקוח לבין החברה יחסים משפטיים מסוג שותפות, נאמנות, שליחות , שמירה, או יחסי עבודה.
כל שינוי או תיקון ו/או תוספת להסכם שיעשו ע”י הלקוח לא יהיה להם תוקף אלא אם נעשו בכתב, בהסכמת החברה ונחתמו ע”י נציגיה המורשים.