Code of Ethics
עקרונות קוד התנהגות עסקית
1. חשיבות האתיקה
בעשות, אנו מאמינים כי ניהול פעילות החברה על בסיס ערכים של הגינות, שקיפות, כבוד הדדי ותום לב, יובילו את החברה להגשמת מטרותיה העסקיות ועמידה ביעדיה, תוך שגשוג תדמיתה ושמה הטוב של החברה.
חברי הדירקטוריון, הנהלת החברה, ועד העובדים וכל אחד מהעובדים בחברה יפעלו במשותף לקיום קוד התנהגות עסקית זה, מתוך הבנה כי עמידה בנורמות הנדרשות תתרום לסביבת עבודה טובה ואפקטיבית ולהצלחה בפעילות העסקית כאמור.
2. קוד התנהגות עסקית כמסגרת לכללי ההתנהגות העסקית
קוד זה מהווה מסגרת למדיניות החברה באשר להתנהגות כפי שבאה לידי ביטוי גם בהסכמים הקיבוציים החלים בעשות, תקנון המשמעת, נוהלי החברה והוראות משאבי אנוש, אשר מתעדכנים מעת לעת. קוד התנהגות עסקית זה בא בנוסף וכהשלמה לנוהלי החברה ולנורמות ההתנהגות החברתית והעסקית המחויבות עפ”י דין. בכל מקרה של סתירה, יגברו הוראות החוק.
3. תחולה
קוד ההתנהגות זה חל על כל מנהלי, עובדי ויועצי החברה, לרבות מנהלי עובדי ויועצי חברת הבת שלה Reliance Gear. אנו מצפים מכל הפועל בשם עשות, לפעול בהתנהגות אתית והוגנת בהתאם לקוד זה ולנוהלי החברה.
4. כבוד הדדי
בעשות ומחוצה לה, אנו נתייחס לזולת, בכבוד, בהגינות ובאדיבות תוך כיבוד ההבדלים הקיימים והשוני בין בני האדם. נימנע מכל מעשה או מחדל שיש בו לפגוע בזולת או להטרידו וכן מכל אפליה על רקע דת, גזע, מין, נטייה מינית, מוגבלות או מכל רקע אחר המבטא שוני בין בני אדם. אנו נתייחס בכבוד ללקוחות, ספקים, קבלנים וגורמי חוץ אחרים עמם עשות בקשר לרבות עם עובדיהם.
5. שיתוף פעולה עם ועד העובדים
בעשות מתקיימת מערכת יחסי עבודה קיבוצית עם ועד עובדי עשות, מתו אמונה בשיתוף פעולה הדדי והידברות קבועה ופתוחה עם נציגי העובדים בכל הקשור למערכת יחסי העבודה בעשות ולתנאי העסקת העובדים.
6. כללי התנהגות בעבודה
עובדי עשות ומנהליה מחוייבים לפעול בהתאם לכללי ההתנהגות בעבודה וחובות העובד, כפי שפורטו בפרק 1 לתקנון המשמעת החל בעשות מכח הסכמי העבודה החלים בחברה, ובנוהלי החברה.
7. הגנת הפרטיות
בעשות מאמינים בזכות האדם לפרטיות ואנו נכבד את צנעת הפרט של כל עובד, מנהל, יועץ, ספק וכל אדם באשר לנתונים האישיים שלו, שכרו, מצבו האישי, בריאותו וכל מידע הנמצא במערכות המידע של עשות. אנו נאבטח את המידע וננחה את האחראים על ניהולו, לשמירה על הפרטיות. אנו נפעל עפ”י חוק הגנת הפרטיות ונעשה שימוש במאגרי המידע עפ”י הקבוע בנהלי החברה.
8. ניגוד עניינים
אנו נפעל בהתאם לאינטרסים של עשות ונימנע מכל מצב של ניגוד עניינים והעמדת האינטרסים האישיים שלנו לפני צרכי עשות. בכל מקרה של חשש לניגוד עניינים, יש לדווח לגורם האחראי בחברה ו/או ליועץ המשפטי של החברה.
9. הגנה על נכסי החברה ושמה הטוב
עלינו לזכור כי כל אחד מאתנו מייצג את החברה ונעשה הכל על מנת לשמור על שמה הטוב של החברה והמוניטין שלה.
אנו נשמור ונגן על נכסי החברה, נכסים פיזיים וקניין רוחני לרבות סודות מסחריים, פטנטים, שמות מסחריים, זכויות יוצרים, מידע עסקי, הידע ותיעודו. התחייבות זו תהיה בתוקף הן במהלך עבודתנו בחברה, ותישאר בתוקף גם לאחר סיום עבודתנו בחברה, אלא אם סוכם אחרת מול הנהלה החברה באופן מפורש.
השימוש שלנו בנכסים אלו יהיה לצורכי עבודה ולא לשימוש אישי.
10. איסור על פעילות פוליטית
החברה מאמינה בחופש הדעה של כל אדם. עשות מתנגדת לפעילות פוליטית במהלך שעות העבודה בחברה. במהלך העבודה נקפיד על ניתוק בין עבודתנו בחברה לבין עמדתנו ותמיכתנו הפוליטיות.
11. עמידה בהוראות הדין
עשות הינה חברה ציבורית שמניותיה נסחרות בבורסה לניירות ערך בתל-אביב, הפועלת עפ”י חוקי מדינת ישראל. אנו נדרשים לעמוד בדרישות החוק, התקנות, החלטות, הנחיות ואישורים של ממשלת ישראל, משרדיה וגופים הקשורים בה. על מנת לעמוד בסטנדרטים המשפטיים, בכל שאלה או ספק, יש להיוועץ בייעוץ המשפטי בחברה.
12. התנהגות עסקית ויחס הוגן ללקוחות וספקים
עשות מקיימת מערכות יחסים הדוקות עם לקוחות וספקים המבוססות על כבוד הדדי. אנו מתייחסים ביושר ובהגינות כלפי ספקים, לקוחות, מתחרים וכל מי שהחברה מנהלת עמו עסקים.
קוד התנהגות עסקית חל על כל מנהלי ועובדי החברה והם מחויבים לפעול באופן הוגן ואתי בעת ביצוע פעולות וניהול משא ומתן בשם החברה, תוך עמידה בהתחייבויות החוקיות והחוזיות. התחייבויות החברה יהיו עפ”י נוהל סמכויות חתימה כפי שמאושר ע”י דירקטוריון החברה מעת לעת.
עשות מחויבת לתחרות הוגנת, בין היתר, על ידי מניעת הגבלות בלתי סבירות על חופש המסחר וכיבוד החוקים במדינות עמן היא מתקשרת, לרבות הנורמות החלות על הסחר הבינלאומי באשר ליבוא ויצוא, וביתר שאת המגבלות הנדרשות בשל פיקוח על יבוא ויצוא של מוצרים מפוקחים.
עשות תקפיד, כי הדוחות הכספיים שלה ישקפו את פעולותיה ופעילותה העסקית במועד, באופן מלא, ברור, מדויק ובהתאם לכללי החשבונאות המקובלים והוראות הדין. החברה תיתן את כל הדיווחים הנדרשים ממנה בהתאם להתחייבויותיה עפ”י דין, התחייבויותיה החוזיות ובהתאם לסטנדרטים העסקיים להם היא מחויבת.
13. הימנעות מעשי שחיתות והונאה
עשות ועובדיה ימנעו מכל מעשי שחיתות, שוחד, הונאה ופעילויות עסקיות אסורות נוספות ויפעלו בהתאם להוראות הדין החל בכל הנוגע למעשים אלו, בארץ ובעולם.
14. בטיחות ואיכות הסביבה
אנו נשמור על הכללים בנושא הבטיחות והגהות בעבודה, תוך עמידה קפדנית בכל החוקים והתקנות של מדינת ישראל ושל הסביבה בה היא פועלת, על מנת שסביבת העבודה תהייה בטוחה ובטיחותית, ככל שניתן, ונטולת סכנות. לשם כך מפעילה החברה מערך מקצועי ומיומן של ניהול בטיחות, גהות תעסוקתית ואיכות הסביבה, ופועלת להטמעת מחויבות זו במניעת זיהום סביבתי והבטחת שיפור מתמיד ברמת איכות הסביבה במפעל. חובה עלינו לדווח על כל תאונה, תקלה, פציעה, מתקן או ציוד שאינם בטיחותיים ועל כל תקרית או מעשה איום והפחדה לממונה או למטפל בנושא וזאת בהקדם האפשרי.
15. אבטחת איכות
אנו נקפיד על יחסי אמון עם לקוחות וספקים ונפעל לקיום התחייבויות בגילוי ובתום לב ונשמור על שמה הטוב של עשות ויוקרתה המקצועית. למוצרי החברה יש מוניטין בשל רמת איכות המוצרים הגבוהה, ואנו נשמור על מוניטין זה. כל עובד יקפיד על תהליכי איכות, בקרה ודיווח על כל פגם באשר למוצרי החברה.
16. בטחון ואבטחת מידע עסקי
השימוש במידע של החברה ישמש לשם מטרות עסקיות בלבד, לפי הרשאה. כתעשייה אשר חלק ממוצריה הם צבאיים, השימוש במידע והפצתו יהיה עפ”י הסיווג הביטחוני של המידע ובהתאם להנחיות הביטחון.
העברת מידע בטחוני עלולה לגרום נזק רב לביטחון המדינה ולפעילותה של החברה, וכך הוא הדבר ביחס להעברת מידע סודי-עסקי בתחומי הפעילות האזרחיים. לכן, במהלך עבודתנו בעשות וגם לאחר סיום עבודתנו, אנו מחויבים לשמירת המידע והגנה על מידע סודי אשר הגיע אלינו במהלך העבודה מלקוחותינו הביטחוניים והאזרחיים, בהתאם לכל דין ולנוהלי החברה.
17. כתובת לקבלת פניות
קוד ההתנהגות העסקית יפורסם ויופץ לעובדי החברה ולקוחות החברה, הן באתר האינטרנט של החברה והן ברשת המחשבים הפנימית.
עמידה בסטנדרטים על פי הקוד האתי, מחייבת גם דיווח בכל מקרה של חשש להתנהגות בניגוד לקוד האתי ולנוהלי החברה. בכל מקרה של ספק, שאלה או תלונה באשר להתנהגות אתית או חשש להפרתה ע”י מי מעובדי החברה או מנהליה, אנא פנו לנציבת התלונות של החברה- הגב’ שושי ויינשטיין בכתובת: shoshi.vainshtain@ashot.co.il
טלפון: 08-6721504
18. טיפול בפניות
נציב תלונות ופניות יבחן את התלונות, יבדוק אותן, יסכם את ממצאי הבדיקה ויעביר למנכ”ל החברה, את המלצותיו לטיפול.
19. הגנה על מתלונן וסודיות
כל שאלה, חשש או תלונה, אשר תתקבל אצל נציג תלונות ופניות או בקו האתיקה תטופל בסודיות תוך שמירה, על חיסיון זהות המתלונן. החברה תגן על כל מתלונן אשר הגיש תלונה בתום לב, גם אם התבררה כלא נכונה.
אלי דמרי
מנכ”ל